3 przykłady diet szkodliwych

Dieta ciasteczkowa

Jest wiele diet, które kuszą szybkimi efektami, a przy tym obiecują tylko niewielkie zmiany w menu. Dodatkowo przyciągają łatwymi i niewymagającymi zasadami i gwarancją skuteczność.

Każdy kto chce szybko schudnąć, a słyszy, że dieta jest łatwa, szybka, skuteczna, daje niewyobrażalne efekty, a w dodatku posiada proste zasady skusi się, aby ją zastosować.

Pomijając fakt, że takie diety jak dają już efekty to są one krótkotrwałe to w dodatku taka dieta może być niebezpieczna dla zdrowia. Oto 3 przykłady szkodliwych diet:

1. Dieta ciasteczkowa

Dieta oparta jest na ciastkach, a dokładniej spożywaniu kilku specjalnie zbilansowanych ciasteczek w ciągu dnia oraz jednego pełnego posiłku. Dieta wydaje się być idealna, jednak taka nie jest.

Nie dość, że uczy złych nawyków żywieniowych to w dodatku nie dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie jest zbilansowana, ani urozmaicona. Dodatkowo dostarcza 900 kcal, czyli mniej niż potrzebuje dziennie organizm.

2. Dieta baletnicy

Dieta trwa dokładnie 10 dni, podczas których narzuca dokładne menu. Nie dość, że dieta jest wymagająca to jeszcze szkodliwa dla zdrowia. Przez pierwsze dwa dni pije się tylko wodę, ewentualnie jeśli ktoś ma już dość wody może wypić niesłodzoną kawę z odtłuszczonym mlekiem. W następnych dwóch dniach można spożywać beztłuszczowy serek oraz jogurt naturalny.

Kolejne dwa dni, czyli 5 -6 powinno się jeść ziemniaki w mundurkach można sobie pozwolić na jakiś dodatek, jednak zaleca się tylko gotowane ziemniaki. Przez kolejne dni należy się ograniczyć do spożywania warzyw najlepiej zielonych. Dieta nie dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych, ani wystarczającej ilości energii.

Poza tym opiera się na głodówce, czyli jej efekty będę krótkotrwałe. Jeśli wziąć do ręki zasady zdrowego żywienia, okaże się, że dieta baletnicy jest ich całkowitym przeciwieństwem. Posiłki są monotonne i niskokaloryczne, ale najgorsze jest jednak to, że dieta jest szkodliwa dla zdrowia, a jednak ludzie chętnie po nią sięgają.

3. Dieta tybetańska

Dziwna dieta nazywana często dietą „pokutą”, która polega na wypijaniu wywaru z obierek ziemniaków oraz warzyw. Dieta wprawdzie dostarcza organizmowi soli mineralnych i witamin, jednak problemem jest to, że brakuje w niej białka, które jest niezbędnym składnikiem dla naszego organizmu. Kolejną wadą diety jest fakt, że opiera się na głodówce, dlatego efekt jojo jest niemal pewny.

Przykłady powyższych diet to tylko „wierzchołek góry lodowej”. Lista szkodliwych diet jest znacznie dłuższa i niestety ciągle powstają nowe diety, które mają z odchudzaniem niewiele wspólnego, a są poważnym zagrożeniem dla zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *